Find Us OIn Facebook


1.) Wifi Bulunur

Bilindiği üzere teknolojinin hızla gelişmesiyle hayatımız tam anlamda internet'te bağlantılı bir hale geldi. Müşteriler ilk olarak gidecekleri yerde Wifi bulunup bulunmadığını bilmek ister ve ona göre hareket ederler. Abartılmamak suretiyle hareketli ve renkli bir yazı ile işletmenizde wifi olduğunu bildiren bir tabela asarsanız, şu anki müşteri potansiyelini 2 katına çıkarırsınız.


2.) Görüntü önemli bir etken

Bazı işletme sahipleri, müşteriyi çekmek için yapacağı şeyi o kadar fazla abartır ki; müşteri bu durumdan oldukça sıkılır ve aynı müşteriyi bir daha işletmenizde görme ihtimaliniz oldukça azdır. (Örn: Dükkanın her tarafına Led ışık dönerek gece güzel görüntü yakalayıp, müşteriye biz buradayız dedirtmek istiyorsunuz ama emin olun o kadar fazla gösterişli bir yeri birçok kişi tasnif etmez ve müşterinin aklında şu soru işareti kalır.'' Bu kadar fazla abartılan bir yerin fiyatı da fazladır'' diyip bir geri çekilme olur.


3.) Yemese, İçmese bile otursun

Ankara'da oturduğum için Kızılay'dan örnek vermek istiyorum; Kızılay'da birçok işletme müşteriyi güler yüzle karşılayıp içirebildiği kadar çay,kahve içirmek ve son olarak bahşişi kapıp sonraki müşteri için masa hazırlamaktadır. Örnek vermek gerekirse; ''5 Kişilik bir arkadaş grubu işletmenize geldi ve birer tane çay istedi. bu arada çaylar geldi, içildi ama arkadaşlar arasında sohbet etme safhası daha yarıda bile değil, garson yaklaşıp başka bir istekleri olup olmadığını sorduğunda; Hayır cevabı alırsa, işte o işletme sahibi size düşman gibi bakar''. nabza göre şerbet derler ya bunlar onun derdinde. Sakın ama sakın böyle bir şey düşünmeyin ve uygulamayın. müşteri orada birer bardak çay içip 4 saat oturuyorsa otursun. Böyle durumda dışarıdan, işletmenizin önünden geçen insanların yerine koyun kendinizi. İşletmenizde ne kadar çok insan olduğunu görürlerse, burası tutuluyor deyip sizin işletmenize gelme ihtimalleri oldukça yüksek...


4.) Güleryüz ve Samimiyet

Genç,yaşlı her yaştan müşteri için önemli olan en önemli etken kuşkusuz Güleryüz ve Samimiyet'ten geçer. Gelen müşteriye halini hatırını sorup, daha sonra bir isteği olup olmadığını öğrenin. Bu hem sizin hemde işletmenizin 1-0 önde başlaması gibi bir şey olur. İstekleri bitmeyen bazı müşteriler olur
 yok o olmasın bana şunu getir,yok bunun tadı kötü en iyisi bana çay getir diye. böyle zamanlarda özellikle garsonlarda olay yüzünden surat asma, birşey istediğinde cevap vermeden isteksizce getirme gibi nedenler olur. Müşteri veli nimettir. o yüzden kazanmak istiyorsanız,  işletmenizde eli yüzü temiz, konuşması düzgün olan güler yüzlü elemanları tercih edin ki hem kazansın hem kazandırsın.


5.) Temiz Bir İşletme

Temiz bir işletmeniz olabilir ama bunu müşteriye ve sizin işletmenizin önünden geçen insanların ilgisini çekecek bir temizlik gereklidir. Mesela: Poğaça, simit yaptığınız yeri her saat silin süpürün ama bunu sadece işletme sahibi ve çalışanları bilir, O yüzden işletmenizde müşteri dahi olsa, boşalan tabak,çanak varsa masalarından kaldırın ve sizin ne kadar işinizde olduğunuzu ve ne kadar düzenli iş yaptığınızı düşünecekler. Birde işletmenizin etrafına baktıklarında bal dök yala deyimini hatırlatıyorsanız gelsin müşteriler... 

Post a Comment

Yapmış olduğunuz her yorumu aynı gün inceleyip sizlere sorunuzun altında cevap olarak dönüş yapılacaktır.

Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Daha yeni Daha eski