Find Us OIn Facebook

Onun hakkında ne kadar çok yazarsam yazayım kelimeler yetersiz kalır. yazdıkça devamını düşünmeden eklerim ve şuan öyle de yapıyorum zaten. Charlie Chaplin o bana göre Sinema denilen şeyin başrol oyuncusu idi. Sinema bu güzel insan'dan sonra yetim gibi kaldı. yerini alan filmler hep arattı bize bu yüzü ama hiçbirisinde bu kadar eğlenceli,bu kadar komik bu kadar sevgi dolu içerikler göremedik. hepsi yapmacıktı. Sadece aldıkları para kadar gülüp o kadar ağlıyorlar ama Charlie Chaplin başkaydı.

Mmmm. söyleyecek o kadar çok şey varki hangisini yazsam diye düşünüyorum ama dediğim gibi yazsam bile bitiremem.

Charlie Chaplin Sinema'yı ve gülmeyi çok severdi. yaptığı işi kendi çıkarları için değil gülüşüne adıyordu. Ama o gülüşü hak etmesi gerektiğini düşünerek.

Çok sevdiğim güzel ve anlamlı bir sözü vardır Charlie Chaplin'in

''Benim acım birinin gülüşüne sebep olabilir. Ama benim gülüşüm asla birinin acısına sebep olmamalı.'' 

derdi sinemayı bana sevdiren bu adam

Belki demiyorum halen izlemeyen vardır buna eminim. ama kendinize bir şans verin ve bir filmini açın ve kendinize 2 saat gibi kısa bir zaman ayırın ve izleyin. Gerçekten yüzünüzden Charlie Chaplin gibi masum gülüşler fırlayacak, öldüğü için filmin sonunda çok üzüleceksiniz.

Charlie Chaplin o kadar yetenekli idi ki bunu sinema'da değişik boyutlara taşıdı. Onun zamanında Elvis Presley, Marilyn monroe gibi usta aktörler boy gösteriyordu Charlie Chaplin'le beraber ama Charlie Chaplin başkaydı. Yaptığı işte sevmediği şeyleri kullanmazdı. Örnek olarak konuşmayı.

Sevmezdi Charlie Chaplin çok konuşmayı o yüzden bunu sinema'da kullandı. Konuşmanın Gereksiz Olduğunu ve konuşmadan da Sinema olabileceğini savunduğu ve Sinemayı kirlettiğini, ağırlaştırdığı ve insanları uzak tutacaklarına inandırdığı için hiç tercih etmezdi konuşmayı. Bir sözünde şöyle der Charlie Chaplin

''Konuşursam beni sadece ingilizce bilenler anlayacak ! Ama sessiz bir filmi herkes anlayabilir. Dünya amerika'dan ibaret değil !''

Böylesine büyük bir insandı o böylesine iyi niyetli, saf, temiz. Acılarını gülerek saklamaya çalışan ve başaran bir insandı o.

Kimse gocunmasın ama Sinema dalında Dünyanın en iyisi Charlie Chaplin. Daha Nicesi gelir geçer ama hiçbirisini bu adamın yanına bile yaklaşamaz. 10/10





Post a Comment

Yapmış olduğunuz her yorumu aynı gün inceleyip sizlere sorunuzun altında cevap olarak dönüş yapılacaktır.

Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Daha yeni Daha eski