banner

header ads

İnternet'in Çöplük olmasının 5 Sebebini açıklıyorum

Bu başlık aslında her şeyi anlatmaya yetiyor.

Güzel Ülkem'de bazı şeyleri kötüye kullanma konusunda oldukça iyiyiz

İnternet Denilen İcadın Bile icabına Baktık :(

''İnternet'' denen şey o kadar güzel bir buluş ki aslında bunu icat eden Dr.Vinton Cerf'e sonsuz teşekkür ediyorum. Ama dediğim gibi biz internet denen bu güzel şeyi çöp kutusu gibi yapıp berbat ettik. Neden mi?



ÜCRETSİZ DİYE  SİTE AÇIP KULLANMAYAN KULLANICILAR YÜZÜNDEN

Web sitesi diyince akla en basit ''html'' gelir. Bunu bilmeyen kişiler gidiyor web sitesi açıyor. Örn:tr.gg, blogger, blogcu ve daha birçok ücretsiz web sitesi açma olanağı sağlayan siteler var.

Blogger kullananlar bilir adam bir şeye heves ediyor hemen isim girip açıyor siteyi.
(Örn: Televizyonda yeni bir dizi görüyor ve seviyor sonra bunun sitesini açıcam herkes girecek diyor bizim milletimiz bunun hayalinde.) 

Blogger Panel'e girdiğinde Bloglarım sekmesinde 18 tane site açmış adam gördüm hiçbirinde içerik yok. Bu neden!! meraktandır. Bana diyor ben site açtım resmimi koydum ''herkes görecek demi beni'' diyor. ''Heee görecek, Zeki Müren'de görecek'' :) İçler acısı yaaa...


DEMO YAYIN GÖSTERMEK İÇİN AYRI SİTE AÇANLAR YÜZÜNDEN

Bir web sitesi düşünün wordpress temaları, blogger temaları yayınlayan. Yayınlayın kardeşim çok güzel bi proje hatta al normal css temayı dök wordpress'e ohh ne güzel. birazda reklam falan ilerletirsin işini ama sen bir web sitesi'nde her temayı ''önizleme'' yapmak için ayrı bir web sitesine o temayı yükleyip yönlendirme yapıyorsan önizleme olsun diye buda ısraf'a girer. Atıyorum sitende 50 küsür tema var ve hepsinin önizlemesi için sana 50 tane domain gerekiyor. Yazık yaa. Ama Professional olarak hazırlanmış siteler tema yayınlarken tek bir adres üzerinden çalışır genelde. Sitesi için tema arayanlar bilir ne demek istediğimi.


SIRF YAZI SAYISINI ÇOĞALTMAK İÇİN ÇALAN ÇIRPANLAR YÜZÜNDEN

Örneğin Acunn.Com'da paylaşılan bir yazıyı daha 1 saat geçmeden birçok web sitesi kopyala-yapıştır yaparak sırf makale çoğaltmak amaçlı ünlü olmaya çalışıyor. Ama iyi bir internet kullanıcısı suyu direk olarak çeşmeden içmeyi tercih eder. Ama Bizde öylemi geçenlerde kendi ismini kullanarak açılmış bir site gördüm herşeyi çalıntı. arkadaşım kopyala yapıştır yapıyorsun tamam, içeriklerde az oynama yapmıyorsun oda tamam, okumadan eklemek nedir ya.. adamın siteye yaptığı çalıntı yazıyı okudum bu yazı sadece şu şu siteye aittir. başka sitede görürseniz terk edin yazıyor. nasıl bir yerden çaldıysa adam yazıyı gitmiş korumalı yazıyı çalmış. direk olarak çaldığı sitenin url'si çıkıyor ama yayınladıktan sonra sitesine dönüp bakmamış bile :)



SEVDİĞİ FİLM İÇİN SİTE AÇIP FİLM BİTİNCE İLGİLENMEYENLER YÜZÜNDEN

Evet kısa ve öz durum şöyle. Diyelim ''Güldür Güldür'' programı bu aralar çok izlenen bir program. haliyle eskisi gibi televizyondan değilde internet'ten izleyenler daha çok. akıllının birisi çıkıyor ben bunun videoları tek bir sitede toplarsam bide google adsense'den reklam çakarım ohh gelsin paralar hesabında :) adam açıyor siteyi favori programı final yaptı bitti ee ne olacak bir süre sonra izleyici kitlesi azalacak. Çok güzel hareketler bunlar'ın adını duyan varmı şimdi yok. ama bir zsamanların asla bıkmama bitsede izlerim diyenleri çok gördük. günlük hiti 1500-2000'i gören site sahibi bir süre sonra 500-300 diye düşecek buda onun canını sıkacak ve ilgilenmeyecek artık. bırakacak yıl olacak 2020 ama adamın sitede halen 2014'de paylaşılan en son video mevcut oda zaten silinmiştir telif hakkı cart curt diye :)



AKILLI DÜŞÜNMEYİP 2 GÜNLÜK SİTEYE BEL BAĞLAYANLAR YÜZÜNDEN

Nedir bu örnek olarak bir müzik siten var ve farklı birşeyler tasarlıyorsun kafanda. Youtube'den embed çekip ne yapacam kendi playerimi oluşturayım onda çalsın falan diyorsun. güzel bir düşünce ama devamını da düşünmek gerekiyor. Neyse player'i falan ordan burdan buldun yada satın aldın, Eee mp3'leri nereye yükleyeceksin yada sağlam bir mp3 url'sini alacağın upload'' siten varmı kapanmayacağını bildiğin. Yok. Fileden adında bilindik bir web sitesi vardı önceden. bazı arkadaşlar bilir. bu siteye mp3,video yükleyip player'da yürütme linki veriyordu. Yani Mp3 generatör'e yapıştırdığında direk çalıyordu onuda öylece sitene koyuyordun. Arkadaşımın başına gelen bir olan bu. Neyse hoş beş müzikleri takır takır yüklüyor siteye hepsi çalıyor,yürütülüyor sıkıntı yok. ama upload ettiği web sitesi yani ''fileden'' kapanınca 300 küsür mp3'ün hepsi kullanılamaz hale geldi. neden altyapı çöktü.

Dedi ben bunlarla daha uğraşamam kullanmıyorum al siteyi de sana vereyim dedi. ben de almasam bir tane çöp daha. aslında kullanırdım ama mp3'le falan pek alakam yok telif haklarından falan dolayı sıkıntı diye wmaracı'nda satana kadar canım çıktı ama sattım :)


Bu yazı murat-fan.blogspot.com tarafından yazılmıştır...

Yorum Gönder

0 Yorumlar